BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

~:: The Followers ::~

Monday, April 19, 2010

:: Menjawab Tag dr AyanaAsham, tp bab selipor xjwb lg, kui3 ::

Ape da panjang Tajuk n3.. hahaha.. Peace :D





*Diatas dan dorongan nasihat tuan yg Tag kome, die suh Attach skali dgn Award nie.. jutaan maceh ditaipkan utk cik Ayana Asham :D


Apa yang anda akan buat bila anda tahu member anda tikam belakang anda?
Entahle.. sbelum nie kalo kne pon wat xreti je.. lantak awokla.... kome xkisah pon, n diingatkan bahawe.. sile pkai pisau/parang/keris yg tajam ye... maceh :D

6 orang di hati anda?
1* Maa
2*Abah
3*Adik kome yg dh ade 3
4*Tokwan Kome
5*Mak2 Sdare n Pak2 Sdarekome yg best
6*Teman2 kome yg teramatlah ramainye :)

Anda rasa anda comel?
Mustilaa.. dgn size yg sebegini rope.. sudah tentu.. wuhahahahahaah :p

Single or taken?
Masih Single lg. :D

Blog yang anda suka?
Blog2 Yg Byk Info Global, Setempat,Blog Sempoi2... :D

Adakah bilik anda kemas setiap hari

Sudah Tentu, Sebab kang kalo besepah kome jadi Goku Super Saiya ke7 (sile rujuk komik Mutiara Naga)hehehehe.. ape kome merepek ni..

Lagu terakhir yang anda dengar?
Lagu Pelita performed by a.p.i kt Blog AyanaAsham :D

Last text message
Xde SMS... MMS je dr kwn kat Dublin

Last phone call
Abah ngn Maa Call pg td, ckp xjd pindah kedai ujung mggu nie.. so, kne batalkan dlu cuti mggu nie.

Hari terakhir anda menangis
Taun 2000.. Allahyarham To'ki kesayangan, pulang ke Rahmatullah di Mekah AlMukarramah.. Smpai Ke Skolah kome menangis, xthn sgt kalo tekenang.. AlFatihah......

List lima color favorite anda?

*Hitam
*Putih
*Merah
*Hijau
*Kuning

Orang terakhir yang anda ber ym?
*Cik AyanaAsham.. Bulan Lepas Kut.. :D

Game yang anda paling suka?
Call Of Duty:: Modern Warefare. best :D

Adakah anda peminat MCR?
Minat gak la.

Apa perasaan anda jawab tag ni?
Perasaan Yg Disamping xde wt ape2.. n jawab aje :D

Anda rasa tag ini best?
Best ...... Tahniah creator :D

Tag lagi 10 orang
Tuera
Asheh
Cikgu Azmi
Cinta Qudus
Ainaa
Cahaya Chenta
Syah
Azlin
Amirul Ady
Shameel


_TAMAT Daa_

Wassalam......


Sunday, April 18, 2010

Lelap D tempat keje 20minit

*kome tidakle begini :p

TIDUR sekejap di waktu siang terutama pada waktu tengah hari didapati amat berkesan untuk meningkatkan tenaga, tumpuan dan produktiviti seseorang pekerjaBiarpun ada yang beranggapan ia bukan sesuatu yang elok untuk diamalkan di tempat kerja, jika diteliti dengan lebih mendalam, tidur sekejap di waktu rehat tidaklah bermakna seseorang itu curi tulang atau ponteng kerja.Di negara barat terutama Amerika Syarikat (AS), pelbagai kajian sudah dijalankan dan mendapati bahawa 92.5 peratus pekerja yang berkesempatan tidur di waktu tengah hari mempunyai daya kreativiti serta keupayaan mereka menyelesaikan masalah adalah jauh lebih tinggi.



Ia disebabkan waktu tengah hari adalah masa yang paling sesuai untuk berehat seketika kerana sistem badan kita dikatakan memang bersedia untuk memanfaatkan fasa tidur pada waktu berkenaan yang juga dikenali sebagai kelesuan pada pertengahan hari.Ini disebabkan keletihan bekerja lebih memuncak pada waktu tengah hari dan ia mendorong seseorang pekerja mempunyai perasaan tidak tenteram, tidak fokus, mengantuk dan mudah marah. Daripada segi fizikal, tidur sekejap pada waktu siang secara berkala dapat membantu dalam menyegarkan otak yang memerlukan oksigen yang cukup untuk berfungsi, memperbetulkan semula fungsi jantung dan kapilari darah.


Ia dapat membantu melancarkan pengaliran darah serta oksigen selain berupaya memperbaiki sel badan dan mengendurkan otot yang digunakan secara aktif ketika bekerja. Daripada aspek kesihatan mental dan psikologi pula, minda pekerja yang berpeluang berehat dengan tidur seketika akan menjadi lebih tenang daripada tekanan serta dikatakan bersedia untuk melaksanakan kerja dengan lebih produktif dan berkesan.Kajian penyelidik Nasa menunjukkan, tidur siang selama 24 minit mampu memperbaiki kepekaan dan prestasi juruterbang dan tidak hairan jika tidur seketika di waktu tengah hari itu sudah menjadi amalan di negara maju seperti AS, Itali serta Sepanyol.


Pensyarah Pusat Pengajian Psikologi dan Pembangunan Manusia, Universiti Kebangsaan Malaysia, Profesor Madya Dr Khaidzir Ismail, berkata merehatkan diri dengan melelapkan mata seketika di siang hari mampu meningkatkan lagi produktiviti kerja seseorang individu.Menurutnya, waktu tengah hari adalah masa paling sesuai untuk tidur seketika dan sistem pekerjaan yang diamalkan di negara ini memperuntukkan waktu rehat pada waktu tengah hari bagi dimanfaatkan sebaiknya untuk tidur sejenak serta berehatTidur sekejap selama lebih kurang 10 minit mampu mengembalikan tenaga yang hilang dan amalan berkenaan amat sesuai bagi mereka yang sering berjaga malam atau bangun untuk sembahyang tahajud.Jelasnya, pada waktu berkenaan minda manusia biasanya senang terganggu serta mudah hilang fokus yang boleh menyebabkan produktiviti kerja terganggu.


“Sebenarnya amalan tidur sekejap ini sudah lama diamalkan di negara barat. Majikan di sana amat menggalakkan pekerja mereka untuk berehat dan melelapkan mata seketika pada waktu tengah hari.


“Tidur seketika pada waktu berkenaan mampu mengembalikan kesegaran badan serta fikiran. Jika badan dan fikiran segar, produktiviti kerja pun akan bertambah,” katanyaPenyelidik tidur Universiti Pennsylvania, Dr David Dinges, pula berpendapat bahawa tidur sekejap sebenarnya boleh ‘membayar balik’ hutang tidur pada waktu malam.“Tetapi tidur tidak boleh terlalu lama kerana jika melebihi 30 minit, seseorang itu sukar untuk bangun kerana terlalu nyenyak,” katanya.


Dalam pada itu, profesor psikologi, Universiti Cornell, AS, Dr James Maas, berpendapat bahawa tidur pada waktu tengah hari sekitar 15 hingga 20 minit sebenarnya sudah mencukupi untuk menjaga kesihatan dan mengembalikan tenaga.Menurut Dr James, waktu tidur yang mencukupi untuk golongan dewasa adalah sekitar lapan hingga sembilan jam manakala remaja, sembilan hingga 10 jam, kanak-kanak (12 hingga 13 jam) dan bayi, 17 jam sehari.Berdasarkan kajian Dr Maas, individu yang tidak mendapatkan tidur yang cukup mudah mengalami gejala kemurungan, potensi melakukan kesalahan dalam pekerjaan, sukar memberi tumpuan, prestasi kerja yang buruk serta boleh mengakibatkan berlakunya kemalangan.


“Dengan mendapatkan jumlah tidur yang mencukupi, seseorang itu boleh mengawal perasaan dengan baik dan pada masa sama, dapat menjaga kesihatan serta kecantikan,” katanya.Dr William A Anthony dan Camile W Anthony dalam buku mereka The Art of Napping at Work menyifatkan bahawa tidur seketika di tempat kerja adalah sesuatu yang semula jadi dan satu cara paling mudah untuk meningkatkan lagi produktiviti pekerja.“Tidur seketika di waktu siang hari mampu meningkatkan semula tenaga. Ia umpama menjana semula bateri yang semakin berkurangan dan mengharmonikan kembali minda yang berserabut,” kata mereka. Kesimpulannya, jika berpeluang mendapat rehat di waktu tengah hari, ambil masa sekitar 10 hingga 20 minit untuk tidur bagi merehatkan seketika badan dan fikiran.Ia boleh dilakukan sama ada di meja kerja, di dalam kereta mahupun di bilik rehat bagi syarikat yang menyediakan kemudahan berkenaan.Tidak rugi berehat seketika kerana selain mendapat banyak kebaikan, ia juga mampu meningkatkan lagi daya tumpuan kita.

*jgn overshoot@overload.. mudarat :p

Sunday, April 11, 2010

:: El Classico Real MAdrid vs Barcelona ::

Salam Ahad...
Sambil Mengarut, Post Dlu Seround :D

Pertarungan sengit 2pasukan terbaik, tetapi jd senget antare 2 Gergasi Bolasepak Sepanyol iaitu Liga yg dnamekan La Liga antare pasukan Real madrid CF dan FC Barcelona pd 11 April 2010 Jam 3.30 am.. Pertembungan yg sgt dinantikan peminat La Liga iaitu kome sendiri.. Xrugi Tggu n tdo awal untuk menonton pertarungan ini.. ape yg kome merepek ni.. Real madrid menerime kekalahan diarena sendiri dan semakin menutup ruang untuk mencanai harapan menjuarai La Liga musim ini.. Messi Menjaringkan Gol Pertama & Pedro untuk Gol Kedua.. Tahniah Di ucapkan.. Tahniah juga untuk pasukan Negeri Sembilan, kerana memenangi piala FA.. Tahniah !!

Saturday(sunday Malaysia) April 10(11 MAlaysia), 2010 Finished Bernabéu

0 - 2

  • Messi 33’
  • Pedro 56’






*gerak larian messi, amat pantas utk diduga pertahanan lawan :)

Thursday, April 8, 2010

:: Selipor kegemaran Malaysia ::

Salam jumaat yang dimuliakan, harini rase bosan2 nk kongsi dgn anda2 mengenai selipor kegemaran Malaysia kini :D

We started with the Beach™ clog, but now we’ve raised the sail with the Crocs™ Ace Boating shoe.




Why wait to take off your golf shoes for a comfortable pair of Crocs™ clogs?




The new Crocs Axis combines everything you love about a Crocs shoe with the timeless practicality of a trainer.


The Buzz Lightyear Kids Classic is the perfect shoe for an outer space adventure.



©Disney Cinderella Girls' Mary Jane by Crocs - more comfortable than a glass slipper, and just as charming as any prince.


The Crocs™ Cove is an amazingly comfortable and lightweight boating shoe from Crocs.



Retro sneakers have long been associated with movements around expression, independence and liberation.


The Crocs™ Dawson is the shoe version of our popular Kids Mammoth!



Bringing twice the fun to playtime, the two-piece Crocs™ Electro clog allows for two-tone colors and all kinds of Jibbitz™ shoe charms.


The Crocs™ Gabby, giving stylish little social butterflies everywhere another reason to talk, the new sling-back girls flats from Crocs™ shoes.



The Crocs™ Lydia Winter is this fall's new wedge that offers style, color and comfort all in one.


This is no plain Jane. The Crocs™ Mackenzie flat is stylish and chic.



Crocs™ Olivia isn’t a complicated gal, but there’s something that makes you want to know more about this mary jane inspired flat.


Repair and protect your feet after your next competition in our top-of-the-line clog featuring a fast, sport-inspired design.



Take off your cleats and slip into a classic slide sandal with Prepair™ benefits.


Introducing the new Crocs Kids Cayman Polka Dot, smaller feet need comfort too!



Formerly called the Cayman, a fun funky twist on our Crocs™ Classic, the Classic Retro.


The Crocs™ Rally shoe is our first ever kids' sneaker.



The Crocs™ Santa Cruz Corduroy is the essential loafer that never goes out of style.


The Crocs™ Santa Cruz Corduroy is the essential loafer that never goes out of style.



The Crocs™ Santa Cruz Plaid is an updated version of the original Crocs loafer featuring classic Santa Cruz styling with a croslite™ material footbed and a stylishly plaid upper.


©Disney Sleeping Beauty Mary Jane by Crocs™ - more comfortable than a glass slipper, and just as charming as any prince.



The Crocs™ Classic Sneeks shoe will be a comfortable alternative to the everyday shoe.


Welcome Snow White to our ©Disney Princesses Mary Jane Collection.



Don't get caught this school year without our newest girl's flat.


Extend your summer fun all year round with the SpongeBob & Patrick Kids' Classic, formerly the Kids' Classic, clog.



The Crocs™ Teton is the perfect shoe for pounding the pavement at recess or tackling that science project.


The Crocs™ Tilda is our newest iconic women's clog that will protect your feet come rain, snow or shine.



The first kids' multi-sport sandal constructed of proprietary croslite™ material.


Comfortable, cool, and molds to your feet.



The Crocs™ Classic X-Ray clog is the perfect trick-or-treating shoe.


The original Crocs™ Yukon clog now comes in a Realtree® camo pattern.



The Crocs™ Girls’ Santa Barbara Swirl shoe is both fun and comfortable.


Have your little one be the envy of their friends at the pool with this Shark inspired design by Crocs™.



The Crocs™ Crostrail Kids’ clog is the perfect go anywhere clog.


Our classic Crocs™ Cayman now with a fun starfish pattern.



the kids cayman™ is comfortable, cool, molds to your feet; orthotic foot bed;


the little ones will flip for this • fun colors and fresh styles • slip resistant and non-marking



for guys who like to keep a low profile


classic comfort from grecian beaches to backyard bbqs



back to school or around the town, you'll love these mary janes.


a sleek retro inspired wedge designed with the classic comfort of Croslite™ material



introducing crocsTM rendition of a flip flop that won't stink


back to school or around the park, you’ll love these mary janes



for the mickey fan in you


these crocs have mickey mouse ears...



the sueded alice employs a new method to create the luxurious suede look and feel


get that favorite-shoe-look with this new favorite style



the flat revolutionized, perfect for the exotic beaches of malindi or the local pool


Crocs' signature comfort in a smart, slim-fitting mary jane-style design



kick up your feet and relax with this laid back canvas sandal


kick up your feet and relax with this laid back canvas sandal



the ultimate beach babe shoes, slip on this casual beach inspired shoe and ride the comfort wave


perfect for speedy feet



a traditional girls maryjane with supergirl glam. complete with glitter and a supergirl insignia that radiates from the heel strap


Have a little fun with Crocs™ Baya—the very latest update to Crocs’ signature clog design.



The Crocs™ Cabana, combining the comfort of our Wake flip flop and the style of our wedges.


The crocs Capri Suede is classic crocs comfort from heel to toe and this seasonal favorite flip flop is back with a new two-tone sophisticated suede strap.



East-coast style with a classic canvas look describes the Crocs™ Hanalei.


a clip off the old block



thomas the tank molded, with an updated unique molded design, featuring thomas the tank engine.


With undeniable Crocs comfort and style the canvas upper and unique vented midsole of the Crocs™ Tideline Canvas boat shoe will keep your feet cool and comfortable during those balmy summer days.



The Famous cat had joined the Crocs family! With colorful and cute all over print on the classic Kids Cayman and Cayman, the Hello Kitty Crocs will surely attract young girls and ladies to endow their dreams in this charming temptation.


There are six different packs with 2 different hello kitty jibbitz to match your hello kitty cayman.



A perfect update to the Crocs™ flat... Lily offers detailed design and style. With classic Crocs™ comfort, this shoe will be the perfect addition to any summer wardrobe.


Protect the playground with the Batman Kids' Classic, formerly called the Kids' Cayman, from Crocs.



Cool down on those hot summer nights with the super comfortable Crocs™ Havana.


The Crocs™ Kids' Santa Cruz is an essential loafer.






*sgt bekenan dgn mens santa cruz :))

tQ crocs malaysia :D